Nietrafione hasła reklamowe często zapadają w pamięci konsumentów na długie lata. Takie marketingowe potknięcia zdarzają się również w strategiach znanych marek. Popularna sieć restauracji szybkiej obsługi McDonald’s ma na swoim koncie wpadki sloganowe, z których specjaliści wybrali 5 najgorszych.

 

1. The closest thing to home (1966)
Kampania miała na celu podkreślić wielość restauracji McDonald’s co dawało możliwość szybkiego zamówienia i odebrania obiadu w okienku, zamiast gotowania. W rzeczywistości McDonald’s nigdy nie był kojarzony z domową kuchnią.

slogan1

2. We do it all for you (1975)

Kampania nie do końca współgrała z charakterem sieci restauracji z hamburgerami…

slogan2

3. My McDonald’s (1997)

Krytycy sloganu zastanawiali się, jak można czuć się indywidualnym czy wyjątkowym klientem w jednym z kilkudziesięciu tysięcy lokali na całym świecie?

slogan 3

4. Did somebody say McDonald’s? (1997)

Krytycy hasła zareagowali na nie bardzo szybko, odpowiadając: Someone did say “McDonald’s.” They said, “Oh, hell no, we’re not eating at McDonald’s.”

slogan 4

5. It’s what I eat and what I do (2005)

Niezdrowe i wysokokaloryczne dania w McDonald’s nie do końca pasują do kampanii wspierającej ćwiczenia i dbanie o zdrowie.

slogan4

Jeżeli znacie nietrafione slogany znanych marek możecie umieszczać je w komentarzach pod postem.

Bookmark and Share