Jedna prawidłowa odpowiedź na pytanie jak stworzyć chwytliwy slogan nie istnieje. Wszystko zależy m.in. od tego jaki jest wizerunek marki, jej wartości czy docelowa grupa odbiorców. Znamy jednak sprawdzony sposób na to, aby ocenić hasło reklamowe po jego stworzeniu. Trzeba zadać sobie kilka kluczowych pytań i szczerze na nie odpowiedzieć.

Jeżeli odpowiedź na pierwsze sześć pytań będzie twierdząca to wtedy sukces sloganu mamy już na wyciągnięcie ręki.

 

  1. Czy slogan jest łatwy do zrozumienia? 
  2. Czy pozwala wyróżnić markę na rynku?
  3. Czy nawiązuje do wartości marki?
  4. Czy jest łatwy do zapamiętania? 
  5. Czy odpowiada gustom grupy docelowe? 
  6. Czy współgra ze strategią marketingową marki? 
  7. Jest jednoznaczne czy może być odczytywany na wiele sposobów? (Wieloznaczne hasła reklamowe mogą prowadzić do kompromitujących skojarzeń, które nie wpłyną korzystnie na wizerunek marki i jej pozycję na rynku. Z drugiej strony natomiast ciekawy zestaw słów i punkt widzenia odbiorcy mogą doprowadzić do intrygujących znaczeń, które zachęcą do sięgnięcia po produkt lub usługę. Ten element wymaga zatem głębszej analizy i przyjęcia bezpiecznych rozwiązań).

 

hasła reklamowe

Bookmark and Share