Popularne slogany znanych marek weszły już do codziennego języka. Są rozpoznawalne, a co najważniejsze – budzą skojarzenia z daną marką. Mało kto jednak zastanawia się, jaka jest historia sloganu Nike czy Apple. Nam udało się poznać genezę haseł reklamowych popularnych na całym świecie marek. Jaki efekt? Teraz  mają większy sens. 

popularne hasła reklamowe

  1. Nike „Just do it” – twórcą sloganu jest Dan Wieden z agencji Wieden+Kennedy. Hasło powstało w latach 80. i było zainspirowane ostatnimi słowami mordercy przed egzekucją.
  2. Apple „Think different” – hasło reklamowe powstało w 1997 roku. Jego celem było podkreślenie innowacyjności marki, która przełamywała dotychczasowe tematy w każdym calu.
  3. Adidas „Impossible is nothing” – inspiracją do powstania sloganu w 1974 były słowa amerykańskiego boksera, Muhammada Ali. Hasło miało być motywacją dla sportowców, by przezwyciężali swoje słabości i zawsze sięgali jak najwyżej.
  4. Calvin Klein „Nothing comes between me and my Calvin’s” -slogan ma podkreślać silną więź z odzieżą, bielizną czy akcesoriami marki Calvin Klein. Hasło nawiązuję także do natury marki – buntowniczej i seksualnej.
  5. Reebok „I am what I am” – hasło miało na celu zmotywowanie młodych ludzi do odnalezienia siebie i swojego „ja” w sporcie. Towarzyszyła mu kampania z udziałem młodych sportowców, którzy spełniali swoje marzenia przez podążanie wyznaczoną sobie ścieżką.
  6. McDonald’s „I’m lovin’ it” – stworzony dopiero w 2003 roku slogan przez agencję Heye&Partner był jedynie elementem ówczesnej kampanii marki. Stał się jednak na tyle popularny, że przyjęto go jako oficjalne hasło sieci restauracji fast-food. Jego pochodzenie jest bardzo proste – kto bowiem nie kocha McDonald’s?
  7. Subway „Eat fresh” – restauracje typu fast-food nie oferują zdrowych pokarmów, zazwyczaj kojarzą się one z tłustym i modyfikowanym jedzeniem. Slogan „Eat fresh” podkreśla politykę Subwaya, która kładzie nacisk na świeże produkty.
  8. BWM „The ultimate driving machine” – to śmiałe hasło powstało w latach 70. Zostało stworzone przez mało znaną agencję Ammirati&Puris. Slogan odważny, ale trudno przejść obok niego obojętnie.
Bookmark and Share