Na wizerunek marki składa się szereg elementów, spośród których znaczącą rolę odgrywa slogan. Jego zadaniem jest w sposób atrakcyjny uzupełnić i upiększyć nazwę marki. Oczywiście musi również współgrać z logo oraz wartościami reprezentowanymi przez markę. Jak stworzyć atrakcyjny tagline, który porwie tłumy?

Tagline to coś więcej niż slogan reklamowy. To magiczne kilka słów, które podkreślają kluczowy aspekt produktu, bądź marki i na zasadzie dodatniego sprzężenia zwrotnego wzmacniają pożądany wizerunek firmy (np. słynne Just do it firmy  Nike, czy I’m lovin’ it od McDonald’s). Dobry slogan to taki, który zaintryguje odbiorcę, spodoba mu się i zakorzeni się w jego umyśle. 

NIE dla tendencyjności

Oczywiste i banalne slogany natychmiast giną w morzu setek innych haseł reklamowych. Podobnie jak nazwa, tagline również musi się wyróżnić.  Praktyką wartą zastosowania jest burza mózgów, która w przypadku kreacji haseł reklamowych pozostaje niezastąpiona.

Emocje i korzyści

Zadaj sobie pytanie, co chcesz przekazać poprzez  hasło reklamowe Twojej marki. Czy będą to główne korzyści, jakie klient otrzyma po kontakcie z marką, a może chcesz, aby slogan był kanałem przekazującym konkretne emocje?

Walmart – Save money. Live better. 

walmart

 

Najpopularniejsza sieć marketów w Stanach Zjednoczonych oferuje swoim klientom konkretną korzyść i jednocześnie składa obietnicę — robiąc zakupy w Walmart, zaoszczędzisz pieniądze i będzie Ci się żyło lepiej.

Adidas – Impossible is nothing.

adidas

W sporcie najważniejsza jest motywacja. Doskonale wiedzą o tym autorzy sloganu marki Adidas, którzy stworzyli tagline niosący typowo motywacyjny przekaz – nie ma rzeczy niemożliwych. Uniwersalność tego sloganu sprawia, że możemy odnieść go do różnych dziedzin życia, co działa na jeszcze większą korzyść marki, gdyż mocniej zapada ona w pamięci potencjalnych klientów.

Śmiech to zdrowie!

Najczęściej zapamiętujemy te dowcipy, które najbardziej nas rozbawią. Podobnie jest ze sloganami. Z żartami należy postępować ostrożnie, ale to wcale nie znaczy, że trzeba z nich całkowicie rezygnować. Warto “przetestować” odbiór takiego sloganu wśród współpracowników oraz najbliższego grona znajomych, aby zyskać 100% pewności, że element humorystyczny rzeczywiście wywoła uśmiech na twarzy potencjalnych odbiorców marki.

Marks&Spencer – The customer is always and completely right!

Catchy And Creative Slogans (25)

Popularne powiedzenie Klient ma zawsze rację” zostało tu dodatkowo spotęgowane określeniem “całkowicie”. Marka w sposób humorystyczny komunikuje jednocześnie wartość jaką jest troska i koncentracja na potrzebach klienta.

M&M’s – Melts In Your Mouth, Not In Your Hands.

m&m's

Tagline w sposób żartobliwy informuje o przewadze draży M&M’s nad konkurentami, która opiera się na ochronnej skorupce, dzięki której słodycze nie rozpuszczają się tak łatwo w dłoni.

Atrakcyjny slogan nie może być schematyczny, podobnie jak nazwa i logo. Te trzy elementy silnie ze sobą korespondują i co do ich tworzenia obowiązują podobne zasady.  

Bookmark and Share