Przyciągające uwagę potencjalnego konsumenta, oryginalne i pozostające w pamięci — czy te cechy hasła reklamowego zawsze przesądzają o jego sukcesie? Granica między wysmakowaną reklamą a kontrowersyjnym posunięciem marketingowym jest na tyle cienka, że profesjonaliści często stają się ofiarami własnej wyobraźni, skazując marki czy kampanie na społeczne potępienie.

Zobacz 5 kontrowersyjnych sloganów, których twórcy zrobili o krok za daleko w walce o zainteresowanie odbiorcy.

1. Kampania promująca Olimpiadę Specjalną

hasło reklamowe

Billboardy z takim hasłem pojawiły się w wielu miastach Polski, niosąc falę krytyki kierowaną w stronę autorów. “Poplamione koszule wyrzuca się do kosza, albo nosi jedynie w domu” – piszą oburzeni Internauci.

2. Cropp

hasło reklamowe

Kampania marki odzieżowej sprzed lat wzbudziła wiele kontrowersji. Jej hasła powodują nieprzyzwoite skojarzenia oraz obrażają starszych ludzi. Do Rady Etyki Reklamy wpłynęło sporo protestów zniesmaczonych odbiorców, które zostały odrzucone. Czy słusznie?

3.Wirtualna Polska

hasło reklamowe

Dwuznaczność i prowokacja — tak w dwóch słowach można opisać kampanię Wirtualnej Polski. Internet nieprzychylnie ustosunkował się do nowej reklamy. Sam portal powoli przybiera szatę rozrywkowego i wyuzdanego.

4. MediaMarkt

hasła reklamowe

Bezpośredniość i nagość od zawsze goszczą w kampaniach reklamowych MediaMarkt. Pewne granice dobrego smaku już dawno zostały przez tę markę przekroczone.

5. Kampania Rack’n’Roll

hasło reklamowe

Idea kampanii godna uwagi i pochwały. Mam wątpliwości, czy slogan nie jest zbyt dosadny i czy w ogóle zachęca mężczyzn do troski o swoje zdrowie.

6. Salon fryzjerski Fluid

hasła reklamowe

Reklama kanadyjskiego salonu fryzjerskiego wzbudziła szereg kontrowersji na całym świecie. Slogan „Wyglądaj dobrze cokolwiek robisz” z przymrużeniem oka przedstawia poważny problem przemocy w rodzinie. To kiepski pomysł na zdobycie nowych klientów i promocję usługi.

Bookmark and Share