Oryginalne, wpadające w ucho i budzące pozytywne skojarzenia – takie powinno być dobre hasło reklamowe. Idealny przepis, który gwarantuje jego stworzenie nie istnieje. Jest jednak kilka zasad, których zastosowanie może pomóc w stworzeniu idealnego sloganu.

1. Prostota – dobry slogan musi być prosty, pozbawiony trudnych i rzadkich słów. Warto też unikać zapożyczeń. Przesyt w każdej formie jest szkodliwy.

2. Niepowtarzalność – hasło reklamowe nie może budzić skojarzeń z inną marką. Trzeba więc przyjrzeć się sloganom konkurencji aby nie zostać posądzonym o plagiat albo nie zginąć w cieniu podobnych zlepków słów innych marek.

3. Łatwość zapamiętania – najłatwiej zapamiętać hasła dźwięczne i krótkie.

4. Spójność z marką – tworząc hasło reklamowe należy pamiętać o filozofii marki, jej nazwie i strategii marketingowej w ogóle, aby stworzyć zwięzłą całość.

5. Podkreślenie korzyści – dla konsumenta najważniejsza jest korzyść jaką osiągnie przy zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi. Warto więc zaznaczyć ją w sloganie, aby już na starcie być o krok przed konkurencją.

jak stworzyć dobry slogan

 

Bookmark and Share